سیستم ها آشپزخانه و سرویس های بهداشتی

  • ۰
  • ۰

عملکرد چیلر

چیلر معمولا در زیرزمین یا سقف قرار می گیرد و این بستگی به نوع چیلر مورد استفاده دارد. چیلرهای بالای سقف معمولا "هوای سرد" هستند در حالیکه چیلرهای پایه معمولا "آب سرد" هستند اما هر دو عملکرد مشابهی دارند که برای تهیه تهویه مطبوع با خاموش کردن گرمای ناخواسته از ساختمان، تولید می شود. تنها تفاوت این است که چیلر گرما ناخواسته را از بین می برد.

مزایا چیلر 

چیلرهای هوا خنک کننده از طرف طرفداران استفاده می کنند تا هوای سرد را بر روی کندانسور خود بکشند تا گرما را از سیستم حذف کنند، این نوع از برج خنک کننده استفاده نمی کند. شما می توانید در مورد این سیستم یاد بگیرید و آموزش تصویری را با کلیک روی اینجا تماشا کنید. برای بقیه این مقاله، ما بر روی چیلرهای خنک کننده آب و برج های خنک کننده تمرکز می کنیم.

اواپراتور چیلر جایی است که "آب سرد" تولید می شود. "آب سرد" اواپراتور را در حدود 6 درجه سانتیگراد (42.8 درجه فارنهایت) قرار می دهد و توسط پمپ آب سرد در اطراف ساختمان قرار می گیرد. جریان آب سرد به ارتفاع هر ساختمان به هر طبقه در لوله های شناخته شده به عنوان "risers" جریان دارد. این لوله ها به عنوان ایستر شناخته می شوند مهم نیست که آب به سمت بالا یا پایین درون آن جریان دارد.

Image result for chiller

آب های سرد خنک کننده روده ها را به لوله های قطر کوچکتر هدایت می کنند تا به تهویه مطبوع به واحد های فن کویل (FCU) و واحدهای تصفیه هوا (AHU) هدایت شوند. AHU و FCU اساسا جعبه ای با طرفدارانی هستند که داخل ساختمان از هوا عبور می کنند و آن را درون کویل های گرم یا خنک نگه می دارند تا دمای هوا را تغییر دهند و سپس این هوا را به داخل ساختمان ببرند.

آب سرد به AHU / FCU وارد می شود و از طریق کویل خنک کننده (مجموعه ای از لوله های نازک) عبور می کند و گرمای هوا در داخل آن را جذب می کند. آب سرد شده گرم می شود و هوای آن در سراسر آن سرد می شود. هنگامی که آب سرد از کویل خنک کننده خارج می شود، در حال حاضر گرمتر خواهد شد در حدود 12 درجه سانتی گراد (53.6 درجه فارنهایت). آب سرد گرم سپس به سمت یخچال و فریزر بازگردانده می شود و بعد از ورود به بخار، یک مبرد به حرارت ناخواسته جذب می کند و این را به خازن تبدیل می کند.


  • ۹۸/۰۴/۱۲
  • sara feizi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی