سیستم ها آشپزخانه و سرویس های بهداشتی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عملکرد چیلر

چیلر معمولا در زیرزمین یا سقف قرار می گیرد و این بستگی به نوع چیلر مورد استفاده دارد. چیلرهای بالای سقف معمولا "هوای سرد" هستند در حالیکه چیلرهای پایه معمولا "آب سرد" هستند اما هر دو عملکرد مشابهی دارند که برای تهیه تهویه مطبوع با خاموش کردن گرمای ناخواسته از ساختمان، تولید می شود. تنها تفاوت این است که چیلر گرما ناخواسته را از بین می برد.

مزایا چیلر 

چیلرهای هوا خنک کننده از طرف طرفداران استفاده می کنند تا هوای سرد را بر روی کندانسور خود بکشند تا گرما را از سیستم حذف کنند، این نوع از برج خنک کننده استفاده نمی کند. شما می توانید در مورد این سیستم یاد بگیرید و آموزش تصویری را با کلیک روی اینجا تماشا کنید. برای بقیه این مقاله، ما بر روی چیلرهای خنک کننده آب و برج های خنک کننده تمرکز می کنیم.

اواپراتور چیلر جایی است که "آب سرد" تولید می شود. "آب سرد" اواپراتور را در حدود 6 درجه سانتیگراد (42.8 درجه فارنهایت) قرار می دهد و توسط پمپ آب سرد در اطراف ساختمان قرار می گیرد. جریان آب سرد به ارتفاع هر ساختمان به هر طبقه در لوله های شناخته شده به عنوان "risers" جریان دارد. این لوله ها به عنوان ایستر شناخته می شوند مهم نیست که آب به سمت بالا یا پایین درون آن جریان دارد.

Image result for chiller